Koruptivnu spregu izmeÄ‘u medijske firme ministra odbrane Bratislava GaÅ¡ića i Fabrike maziva FAM, preduzeća koje se joÅ¡ uvek velikom delom finansira iz budžeta, dokazuje i IzveÅ¡taj Saveta za borbu protiv korupcije. Koliko god se naprednjaÄki kadrovi pozivali na poÅ¡tenje, brojke ne lažu: javni novac se nemilice troÅ¡i, a džepovi pune samo privilegovanima.
U Izveštaju Saveta za borbu protiv korupcije od 18. 12. 2015. o mogućem uticaju institucija javnog sektora na medije kroz plaćanje usluga oglašavanje i marketinga, stoji sledeće:
„Fabrika maziva (FAM) a.d. – u restrukturiranju iz KruÅ¡evca, u vlasniÅ¡tvu Agencije za privatizaciju (80%) i Akcionarskog fonda (19%), za usluge oglaÅ¡avanja, donacija i promocije u periodu 2011-2014. utroÅ¡ila je 29,5 miliona dinara, uprkos tome Å¡to je ovo preduzeće tokom 2012. ostvarilo gubitke od 497,3 miliona dinara, a 2013. gubitak od 725,5 miliona dinara. NajviÅ¡e sredstava za oglaÅ¡avanje, u periodu 2011-2014, dobila je firma Add production doo iz KruÅ¡evca, u vlasniÅ¡tvu Irene GaÅ¡ić (100%), i to oko 3,6 miliona dinara za reklamne spotove na TV Plus, dok je za troÅ¡kove reklama na TV Plus iz KruÅ¡evca direktno plaćeno 420.000 dinara (2013). InaÄe, Irena GaÅ¡ić je supruga Bratislava GaÅ¡ića, vlasnika TV Plus, koji je u periodu saradnje FAM i Add production doo obavljao javnu funkciju gradonaÄelnika KruÅ¡evca, a od 30. aprila 2014. godine funkciju ministra odbrane u Vladi Republike Srbije. Prema Å¡estomeseÄnom ugovoru iz aprila 2013. firma Add production doo se obavezala da će: na TV Plus reklamirati FAM 56 puta u toku dana; emitovati reklame unutar Info bloka TV Plus i to Äetiri puta na dan; emitovati reklame pre i posle emisije „Vesti“ 4 puta u toku dana; u dogovoru sa marketingom FAM-a omogućiti gostovanje u autorskim emisijama TV Plus („Razgovor sa povodom“, „ReÄ po reÄ“), pratiti sve važne dogaÄ‘aje FAM-a po pozivu marketing službe. Vrednost promotivnih usluga koje je firma Add production doo pružala FAM-u iznosila je 50.000 dinara meseÄno (2011-2012), da bi kasnije bila uvećana na 100.000 dinara (2013).
FAM je u periodu 2013-2014. za troÅ¡kove reklamiranja uplatio Autoperionici i ugostiteljskoj radnji Dolce Vita Caffe (Aleksandar ÄorÄ‘ević – 100%) iz Beograda 1.320.000 dinara (2014) i 480.000 dinara (2013), kao i Autoperionici R&R (Branislav Andrić i ÄorÄ‘e SuÅ¡a) iz Beograda 840.000 dinara (2014) i 720.000 dinara (2013). Januara 2014. doÅ¡lo je do promene pravne forme pa je tako Autoperionica R&R iz preduzetniÄke radnje transformisana u preduzeće Autoperionica R&R doo (Branislav Andrić – 100%), u kome funkciju direktora obavlja Aleksandar ÄorÄ‘ević, ujedno i vlasnik Dolce Vita Caffe. InaÄe, prema ugovoru sa FAM navedene autoperionice obavezale su se da spoljaÅ¡nje zidove svojih objekata ustupe FAM-u za reklamiranje proizvoda i to po ceni od 120.000 i 60.000 dinara meseÄno. Nejasni su efekti ovakve vrste oglaÅ¡avanja, kao i sami kriterijumi po kojima je rukovodstvo FAM-a izabralo konkretne autoperionice Äiji je vlasnik isto fiziÄko lice, odnosno dobavljaÄe za usluge reklamiranja. Konkretne usluge su naroÄito nesvrsishodne ukoliko se u obzir uzme Äinjenica da je FAM zavrÅ¡io poslovnu 2013. sa poslovnim gubitkom od 725,5 miliona dinara.“
Niko ko se ozbiljno bavi menadžmentom ne bi razmiÅ¡ljao o tome da se u ovolikoj meri oglaÅ¡ava na lokalnoj televiziji i na zidu nekakve autoperionice! MeÄ‘utim, znajući da su u Nadzornom odboru zapoÅ¡ljavana lica sa srednjom struÄnom spremom, niÅ¡ta nije Äudno i nemoguće.
Ovo je ilustracija karikature od države u kojoj se niko i ne trudi da prikrije korumpirani lanac enormnog troÅ¡enja javnog novca. Savet je utvrdio nesumnjiv mehanizam u kome, na primer, jedna stranka kontroliÅ¡e ministarstvo i preduzeća koja su pod njim, a za marketing angažuje one firme koje su u vlasniÅ¡tvu Älanova i donatora stranke. Krug korupcije je zatvoren i oÄigledan.
Gradski odbor Nove stranke KruÅ¡evac najoÅ¡trije osuÄ‘uje ovu koruptivnu spregu izmeÄ‘u medijske firme u vlasniÅ¡tvu bivÅ¡eg gradonaÄelnika, odnosno aktuelnog ministra odbrane, i preduzeća koje je u restrukturiranju i koje se dobrim delom finansira iz budžeta, i zahteva hitno pozivanje na odgovornost svih umeÅ¡anih.
Leave a Reply