U reÄniÄkom pojmovniku termini polje i livada imaju isto ili veoma sliÄno znaÄenje. Obe reÄi oznaÄavaju ravne povrÅ¡ine, obrasle uglavnom travnatim rastinjem.
No, dato tumaÄenje o srodnosti pomenutih reÄi oÄigledno ne priznaje zamenik predsednika gradske Komisije za Smart plan 2021/2027/2033, kojim se definiÅ¡e razvoj saobraćaja u Beogradu. To se jasno videlo u dokumentarnom filmu o istoriji beogradskog metroa, emitovanom na TV N1. Naime, na pitanje autorke filma zaÅ¡to bi se poÄetak prve linije metroa gradio na livadi gde nema niÄega, a gde se predviÄ‘a da će tek daleke 2033. godine biti izgraÄ‘eno stambeno - poslovno naselje veliÄine oko 800.000 m2, dotiÄni zamenik iz kabineta aktuelnog gradonaÄelnika, vidno izrevoltiran reÄju livada, nervozno i ljutito je odgovorio da je senzionalistiÄki buduće metro stanice u MakiÅ¡kom polju nazivati livadama. Na svako pominjanje te njemu mrske reÄi, novinarku bi bahato prekidao, ne ÄekavÅ¡i kraj pitanja. „Nemojte livade, možemo da priÄamo o MakiÅ¡kom polju“, govorio je.
U filmu se naizmeniÄno smenjivalo dosta sagovornika upućenih u oblasti saobraćaja iurbanizma, koji su iznosili svoja struÄna miÅ¡ljenja u vezi sa Smart planom. Pomenuti zamenik predsednika Komisije za Smart plan je nedovoljno ubedljivo, nervozno i nadmeno, sa kiselim osmehom nespretno pokuÅ¡avao da ubedi autorku filma o investicionoj isplativosti izgradnje prve linije metroa, od MakiÅ¡kog polja do Ade Huje, Äija se izgradnja predviÄ‘a do 2027, odnosno do 2033. godine kada se po planu oÄekuje izgradnja druge linije metroa - od Zemuna do Zvezdare.
Devetog oktobra tekuće godine zavrÅ¡en je rani javni uvid u pomenuti Smart plan. Pojam javnog uvida postao je danas priliÄno upitan. Praksa je pokazala da se javni uvid danas svodi na formalnost, jer bez obzira na eventualne primedbe javnosti, zacrtani plan ulazi u proceduru realizacije.
Namera pisanja ovog teksta nije struÄno razmatranje reÅ¡enja beogradskog saobraćaja i svrhishodnosti i isplativosti proÅ¡irenja sistema Beograd voza i izgradnje dve glavne linije metroa koje bi se ukrÅ¡tale kod „Beograda na vodi“ gde, uzgred, postoje jake podzemne vode. Ovom prilikom ne bavim se ni miÅ¡ljenjem struke o izgradnji naselja „Tesla grad“, tog produkta investicione invazije jednog investitora, podobnog aktuelnoj vlasti, i to na prostoru jedinog vodoizvoriÅ¡ta pijaće vode.
Osnovni cilj pisanja ovih redova jeste ukazivanje na osiono i nedoliÄno ponaÅ¡anje pripadnika gradske vladajuće strukture, demonstrirano svaki put kad se suoÄe sa njima nedopadljivim  pitanjima, bez obzira da li ta pitanja dolaze od novinara ili graÄ‘ana. Utisak je da je takvo ponaÅ¡anje postalo opÅ¡ti manir za većinu predstavnika državne ili gradske vlasti. Po modelu posluÅ¡nih Ä‘aka, oni samo slede svog Å¡efa koji sedi na Äelu države, a koji na svako pitanje nerežimskih medija odgovara ciniÄno, oholo, nervozno.
GraÄ‘ani su gotovo svakodnevno putem medija bliskih establiÅ¡mentu izloženi politici kiÄa, manifestovanoj kroz bahate i neprimerene prekore i lažna obećanja koja, valjda, treba da se dopadnu lakovernom i zastraÅ¡enom delu populacije. Tome se mora stati na put. Koliko god gradska vlast pokuÅ¡avala da nametne silu, istinska moć je u rukama graÄ‘ana i toj lekciji poduÄiće aktuelne gradske Äelnike, osione i odnaroÄ‘ene, na predstojećim gradskim izborima.
Â
Autorka: Ganja BajÄetić dia, Resorni odbor za urbanizam Nove stranke Beograd
Leave a Reply