U jeku svakodnevnih zabrinjavajućih podataka o zagaÄ‘enju životne sredine Å¡irom Srbije, Gradski odbor Nove stranke Beograd podseća gradsku vlast da Vlada NemaÄke kroz GIZ regionalni fond za JugoistoÄnu Evropu joÅ¡ od 2008. godine pruža podrÅ¡ku zemljama jugoistoÄne Evrope u procesu integracije u EU, i to u energetskom sektoru, Äime podstiÄe razvoj Äitave regije.
Mrežu energetski efikasnih glavnih gradova u jugoistoÄnoj Evropi Äine Zagreb, Sarajevo, Podgorica, Skoplje i Tirana, dok nemaÄki grad Freiburg služi kao model, te Nova stranka ne može a da ne pita gradonaÄelnika Zorana RadojiÄića zaÅ¡to Beograd nije meÄ‘u njima?
"Da li su graÄ‘ani Beograda zaslužili da ih uprava grada stavi van tokova razvoja i napretka u jugoistoÄnoj Evropi, na poslednje mesto, iza svih gore navedenih? Sramotno je da, na primer, Tirana ima funkcionalan elektriÄni taksi, zelene linije gradskog saobraćaja na kojima funkcioniÅ¡u elektriÄni autobusi, dok gradonaÄelnik glavnog grada Srbije priÄa u medijima da Beograd isto to ima, ali u nekakvom maglovitom planu. Kako RadojiÄić misli da Beograd stoga kandiduje za zelenu prestonicu Evrope, kada ne ispunjavamo ni osnovne ekoloÅ¡ke i energetske forme, a svi u regionu se već ozbiljno bave time? Postavlja se i jasno pitanje zaÅ¡to se kroz strogi centar grada ne prevozi samo elektriÄnim autobusima", istiÄe predsednik NOVE Beograd Branko Mladenović.
Kako Nova stranka mesecima unazad nudi jasna i konkretna reÅ¡enja za sve navedene probleme, Mladenović je podsetio i da je neophodno na mestima sa hroniÄno visokim zagaÄ‘enjem partikularnim Äesticama postaviti bio-teh filtere, ureÄ‘aje koji smanjuju zagaÄ‘enje i mogu da preÄiste do 80% fine praÅ¡ine, smanje emisiju azotnih oksida Äiji su najÄešći izvor stara dizel vozila, a da pritom ne zauzimaju veliku povrÅ¡inu na trotoarima, pa su samim tim pogodni za centralne gradske sredine i uopÅ¡te delove grada gde je infrastruktura gusta.Â
"Sa ugraÄ‘enom IoT tehnoloÅ¡kom infrastrukturom i setom senzora, bio-teh filteri generiÅ¡u ogroman broj podataka u realnom vremenu, i služe kao jedinice za preÄišćavanje i stanice za monitoring kvaliteta vazduha. Trenutno su postavljeni u viÅ¡e od 10 zemalja u Evropi, a mogu da preÄiste vazduh za do 7.000 ljudi na sat", podvlaÄi Mladenović, apelujući na hitnu reakciju nadležnih ne samo u glavnom gradu, već i na državnom nivou, kako naÅ¡i sugraÄ‘ani viÅ¡e ne bi bili žrtve bahate i neodgovorne vlasti koja svih ovih godina napredno unazaÄ‘uje kvalitet života u svakom pogledu.Â
Leave a Reply